BORUSAN ASIM KOCABIYIK MTAL
REHBERLİK SERVİSİ
Okul Rehber Öğretmen Psikolojik Danışmanı: Esra SOYLU
İletişim: (0212) 852 39 12 Dahili: 126
Çalışma Saatleri: 09:00 - 15:00 (Hafta içi)
Çalışma Şekli: Randevulu
Okul Web Adresi: https://borusan.meb.k12.tr
Öğretmen Genel Bilgiler:
Doğum Yeri/Tarihi: Ankara, 1977
Eğitim Bilgileri:
Lisans: Ege Üniversitesi Psikoloji Bölümü
Yüksek Lisans: İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Medya Bölümü
Göreve Başlama Tarihi: 2001
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Amaç:
Rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde yer alan ve daha çok öğrencinin kişilik-davranış gelişimi ile ilgilenen bir hizmet alanıdır. Eğitim sürecinin bütünlüğünü oluşturan;yönetim, öğretim ve rehberlik çalışmalarının ortak amacı öğrencilerin, bedensel , zihinsel, sosyal ve psikolojik bakımdan bir bütün olarak gelişmelerini sağlamaktır.
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsadığı alan bakımından çeşitli kişi,kurum ve grupları içine alan; işbirliği gerektiren bir hizmet alanıdır.
Okulda rehberlikvepsikolojik danışma hizmetlerindeki verimin arttırılabilmesi için tüm paydaşların işbirliği sağlanmalıdır.
Rehberlik hizmetlerinin genel ilkeleri:
* Zorlayıcı olmamak-gönüllülük
* Bireysel özelliklere saygı
*Gizlilik
* Tarafsızlık veadil olma
* Koşulsuz kabul (yargılama veya önyargı olmadan)
* Tüm bireylere açık olması
Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından gerçekleştirilen çalışmalar kısaca şunlardır;
EĞİTSEL REHBERLİK :
Okul ve çevresi hakkında bilgi vermek,okul kurallarını tanıtmak,verimli ders çalışma yollarını anlatmak,karşılaşılabilecek güçlükler hakkında bilgilendirmeler yapmak amacıyla ;
a) 9. sınıfa başlayan öğrencilere okula uyumları konusunda gerekli çalışmaların yapılması, (okul birimlerini ve bu birimlerde çalışan görevlilerin tanıtılması, okulun eğitim öğretim sisteminin, okuldaki sosyal etkinliklerinve uyulması gereken kuralların anlatılması, rehberlik ve psikolojik danışma servisi ve çalışmalarının tanıtılması,
b) 9. Sınıf velilerine yönelik okul tanıtım seminerinin düzenlenmesi,
c) Disiplin ile sınıf geçme yönetmeliği ve ders çalışma yöntemleri hakkında bilgilendirme çalışmasının yapılması
d) Yıl içerisinde okul rehberlik planına uygun olarak öğrenci, öğretmen ve velilere gerekli görülen konularda seminerler düzenlenmesi
e) Öğrencilerin akademik gelişmelerden haberdar edilmesi amacıyla rehberlik panosu ve sosyal medya araçlarının kullanılarak bilgilendirme yapılması
BİREYSEL REHBERLİK:
Bireye kendini gerçekleştirmesinde yardımcı olabilmek için ilgi ve yetenekleri,başarı ve başarısızlıkları, kişisel ve sosyal uyum düzeyleri,zayıf ve güçlü yönleri,ilgi, tutum ve değer yargıları,yetiştiği çevrenin geliştirici ve engelleyici etkileri gibi pek çok özelliklerinin ayrıntılı olarak bilinmesi gerekir.Bunun için;
1- Öğrenci Tanıma Çalışmaları,
a) Öğrenci bilgilerinin sağlıklı bir şekilde toplanması ve düzenlenmesi,
b) Öğrenci tanıma anketi uygulanması,
d) Otobiyografi ve gerekli görülen durumlarda psikolojik-akademik testlerin uygulanması,
e) Bireysel veli-öğrenci-öğretmen görüşmeleri yapılması
2- Psikolojik Danışma Çalışmaları,
Psikolojik danışma; bireyin algısı, yetenekleri,becerileri,ilgileri,tavırları,güdüleri,kişisel ve duygusal problemleri konusunda kendisini daha iyi anlaması ve sağlıklı kararlar alıp,problemlerini kendi kendine çözebilmesini amaçlar. Bunun için;
a) Okul yöneticileri, öğretmenler, aileler tarafından ve/veyarehberlik ve psikolojik danışma servisince belirlenen veya kendiliğinden başvuran öğrencilere rehberlik tekniklerinden yararlanılarak bireysel danışmanlık verilmesi,
b) Disiplin Kuruluna gönderilen öğrencilerle disiplin sürecinde gereken çalışmaların yapılması,
c) Rehberlik ve psikolojik danışma servisini aşan durumlarda devlet ve üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile ilişki kurulması veya öğrencinin ilgili bölüm-kuruma yönlendirilmesi
MESLEKİ REHBERLİK :
Meslek seçimi,bireyin halihazırda var olan veya geleceği öngörmeye çalışarak kendisine en uygun gördüğü meslekleri belirlemesidir. Bir süreç olarak,meslek seçiminde birey kendisine açık meslekleri çeşitli yönleri ile değerlendirip, kendi gereksinim ve istekleri doğrultusunda bir veya birden fazla meslek tercih edebilir. Bu alanda yapılan çalışmalar;
1- Meslekler ve üst öğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla gerekli konferans ve panellerin düzenlenmesi,
2- Üniversite giriş sınavlarında okulun genel başarı durumu ve öğrencilerin girmeye hak kazandıkları fakülte ve yüksek okulların belirlenerek liste halinde öğretmen ve öğrencilere duyurulması,
3- İlgi ve yeteneklerin belirlenmesi amacıyla test ve envanterlerin uygulanması, sonuçların değerlendirilmesi,
4- Üniversitelere akademik ve sosyal koşullarını tanımak amacıyla gezilerin düzenlenmesi,
5- Okul imkanları doğrultusunda ve okul idaresi-öğretmenler işbirliğiyle destekleyici çalışmaların (sınav vb) düzenlenmesi
SOSYAL ETKİNLİKLER :
Öğrencilerin sosyal uyum becerilerini ve özgüven gelişimini pekiştirmek ve zamanlarını verimli geçirmelerine katkı sağlamak macıyla resim, sinema, tiyatro, edebiyat, vb. alanlarına yöneltmeler yapılması, etkinlikler düzenlenmesi veya uygun projelerde yer almak şeklinde yapılan çalışmalardır. Bununla birlikte çevre ortaokullardan gelen talepler doğrultusunda 8. sınıf öğrencilerine yönelik okul tanıtım faaliyetleri düzenlenmektedir.
SEMİNERLER:
Akademik ve sosyal gelişim, bedensel, zihinsel ve ruhsal sağlık, zaanı verimli kullanma, bağımlılık, ergenlik, üst eğitim kurumları ve girilebilecek sınavlar vb. konularında öğrenci, aile ve öğretmenlere konferanslar düzenlenmesi.
ÖĞRETMENLERLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR :
1- Okul ve sınıf rehberlik planının hazırlanarak sınıf rehberlik dosyalarının hazırlanması ve öğretmenlere dağıtımı,
2- Rehberlik Okul Yürütme Komisyonunca rehberlik planının değerlendirilmesi,
3- Öğretmenlerle Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin işbirliğinin sağlanması,
4- Gerekli toplantıların (BEP vb) düzenlenmesi,
5- Yıl içerisinde öğrencilere dair çalışmalarda öğretmenlere ve okul idaresine rehberlik edilmesi
AİLELERLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR :
1- Eğitim ve öğretimde işbirliği amacıyla velilere yönelik düzenlenen toplantılara katılma,
2- Akademik başarının arttırılması, ergenlerle etkili iletişi, aile içi sağlıklı iletişim, bağımlılıkl mücadele, ruh ve beden sağlığı vb. konularda gerekli konferansların düzenlenmesi,
3- Gerekli görüldüğü konularda ailelerle bireysel görüşmelerin ve grup toplantılarının yapılması.
(Not: Görüşmek isteyen velilerimizin iletişim numarasını arayarak veya öğrenci vasıtasıyla randevu alması gerekmektedir.)