T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Borusan Asım Kocabıyık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik Servisi

                             BORUSAN ASIM KOCABIYIK MTAL                        

                                        REHBERLİK SERVİSİ

Okul Rehber Öğretmen Psikolojik Danışmanı:  Esra SOYLU

İletişim: (0212) 852 39 12 Dahili: 126

Çalışma Saatleri:  09:00 - 15:00 (Hafta içi)

Çalışma Şekli: Randevulu

Okul Web Adresi: https://borusan.meb.k12.tr

Öğretmen Genel Bilgiler:

Doğum Yeri/Tarihi: Ankara, 1977

Eğitim Bilgileri:

Lisans: Ege Üniversitesi Psikoloji Bölümü

Yüksek Lisans: İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Medya Bölümü 

Göreve Başlama Tarihi: 2001

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ

Amaç: 

            Rehberlik, öğrenci kişilik  hizmetleri bünyesinde yer alan ve daha çok öğrencinin kişilik-davranış gelişimi ile ilgilenen bir hizmet alanıdır. Eğitim sürecinin bütünlüğünü oluşturan;yönetim, öğretim ve rehberlik çalışmalarının  ortak amacı öğrencilerin, bedensel , zihinsel, sosyal ve psikolojik bakımdan bir bütün olarak gelişmelerini sağlamaktır.

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsadığı alan bakımından çeşitli kişi,kurum ve grupları içine alan; işbirliği gerektiren bir hizmet alanıdır.

Okulda rehberlikvepsikolojik danışma hizmetlerindeki verimin arttırılabilmesi için tüm paydaşların işbirliği sağlanmalıdır.

            Rehberlik hizmetlerinin genel ilkeleri: 

* Zorlayıcı olmamak-gönüllülük

* Bireysel özelliklere saygı

*Gizlilik

* Tarafsızlık veadil olma

* Koşulsuz kabul (yargılama veya önyargı olmadan)

* Tüm bireylere açık olması

Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından gerçekleştirilen çalışmalar kısaca şunlardır;

EĞİTSEL REHBERLİK : 

            Okul  ve  çevresi  hakkında  bilgi vermek,okul  kurallarını  tanıtmak,verimli  ders çalışma  yollarını anlatmak,karşılaşılabilecek güçlükler  hakkında  bilgilendirmeler  yapmak  amacıyla ;

 a) 9. sınıfa başlayan öğrencilere okula uyumları konusunda gerekli çalışmaların yapılması, (okul birimlerini ve bu birimlerde çalışan görevlilerin tanıtılması, okulun eğitim öğretim sisteminin, okuldaki sosyal etkinliklerinve uyulması gereken kuralların anlatılması, rehberlik ve psikolojik danışma servisi  ve çalışmalarının tanıtılması,                            

b) 9. Sınıf velilerine yönelik okul tanıtım seminerinin düzenlenmesi,

c) Disiplin ile sınıf geçme yönetmeliği  ve  ders  çalışma  yöntemleri  hakkında bilgilendirme  çalışmasının yapılması

d) Yıl içerisinde okul rehberlik planına uygun olarak öğrenci, öğretmen ve velilere  gerekli görülen konularda seminerler düzenlenmesi 

e) Öğrencilerin akademik gelişmelerden haberdar edilmesi amacıyla rehberlik panosu ve sosyal medya araçlarının kullanılarak bilgilendirme yapılması             

            BİREYSEL REHBERLİK: 

Bireye kendini gerçekleştirmesinde yardımcı olabilmek için ilgi ve  yetenekleri,başarı ve  başarısızlıkları, kişisel  ve  sosyal uyum düzeyleri,zayıf ve  güçlü  yönleri,ilgi, tutum ve  değer  yargıları,yetiştiği  çevrenin  geliştirici ve engelleyici etkileri gibi pek çok  özelliklerinin  ayrıntılı  olarak bilinmesi  gerekir.Bunun için; 

1- Öğrenci Tanıma Çalışmaları,

a) Öğrenci bilgilerinin sağlıklı bir şekilde toplanması ve düzenlenmesi,

b) Öğrenci tanıma anketi uygulanması,

d) Otobiyografi ve gerekli görülen durumlarda psikolojik-akademik testlerin uygulanması, 

e) Bireysel veli-öğrenci-öğretmen görüşmeleri yapılması

2- Psikolojik Danışma Çalışmaları, 

Psikolojik  danışma; bireyin algısı, yetenekleri,becerileri,ilgileri,tavırları,güdüleri,kişisel ve duygusal problemleri konusunda  kendisini  daha  iyi anlaması  ve  sağlıklı kararlar alıp,problemlerini kendi  kendine çözebilmesini  amaçlar. Bunun  için; 

a) Okul yöneticileri, öğretmenler, aileler tarafından ve/veyarehberlik ve psikolojik danışma servisince  belirlenen veya kendiliğinden başvuran öğrencilere rehberlik tekniklerinden yararlanılarak bireysel danışmanlık verilmesi,

b) Disiplin Kuruluna gönderilen öğrencilerle disiplin sürecinde gereken çalışmaların yapılması,

c) Rehberlik ve psikolojik danışma servisini aşan durumlarda devlet ve üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile ilişki kurulması veya öğrencinin ilgili bölüm-kuruma yönlendirilmesi

 MESLEKİ REHBERLİK : 

Meslek  seçimi,bireyin halihazırda var olan veya geleceği öngörmeye çalışarak kendisine en uygun gördüğü meslekleri  belirlemesidir.  Bir süreç olarak,meslek  seçiminde  birey  kendisine  açık meslekleri  çeşitli  yönleri  ile  değerlendirip,  kendi gereksinim ve istekleri  doğrultusunda   bir veya birden fazla meslek tercih edebilir. Bu  alanda  yapılan çalışmalar;           

1- Meslekler ve üst öğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla gerekli konferans ve panellerin düzenlenmesi, 

2- Üniversite giriş sınavlarında okulun genel başarı durumu ve öğrencilerin girmeye hak kazandıkları fakülte ve yüksek okulların belirlenerek liste halinde öğretmen ve öğrencilere duyurulması, 

3- İlgi  ve  yeteneklerin  belirlenmesi  amacıyla test ve  envanterlerin uygulanması,  sonuçların değerlendirilmesi, 

4- Üniversitelere  akademik  ve  sosyal  koşullarını  tanımak  amacıyla  gezilerin  düzenlenmesi,

5- Okul imkanları doğrultusunda ve okul idaresi-öğretmenler işbirliğiyle destekleyici çalışmaların (sınav vb) düzenlenmesi

SOSYAL ETKİNLİKLER : 

Öğrencilerin sosyal uyum becerilerini ve özgüven gelişimini pekiştirmek ve zamanlarını verimli geçirmelerine katkı sağlamak macıyla resim, sinema, tiyatro, edebiyat,  vb. alanlarına yöneltmeler yapılması, etkinlikler düzenlenmesi veya uygun projelerde yer almak şeklinde yapılan çalışmalardır. Bununla birlikte çevre ortaokullardan gelen talepler doğrultusunda 8. sınıf öğrencilerine yönelik okul tanıtım faaliyetleri düzenlenmektedir.

            SEMİNERLER: 

Akademik ve sosyal gelişim, bedensel, zihinsel ve ruhsal sağlık, zaanı verimli kullanma, bağımlılık, ergenlik, üst eğitim kurumları ve girilebilecek sınavlar vb. konularında öğrenci, aile ve öğretmenlere konferanslar düzenlenmesi. 

ÖĞRETMENLERLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR : 

1- Okul ve sınıf rehberlik planının hazırlanarak sınıf rehberlik dosyalarının hazırlanması ve öğretmenlere dağıtımı,

2- Rehberlik Okul Yürütme Komisyonunca  rehberlik planının değerlendirilmesi,

3- Öğretmenlerle Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin işbirliğinin sağlanması,

4- Gerekli toplantıların (BEP vb) düzenlenmesi,

5- Yıl içerisinde öğrencilere dair çalışmalarda öğretmenlere ve okul idaresine rehberlik edilmesi

AİLELERLE İLGİLİ  ÇALIŞMALAR :

 1- Eğitim ve öğretimde işbirliği amacıyla velilere yönelik düzenlenen toplantılara katılma,

2- Akademik başarının arttırılması, ergenlerle etkili iletişi, aile içi sağlıklı iletişim, bağımlılıkl mücadele, ruh ve beden sağlığı vb. konularda gerekli konferansların düzenlenmesi,

3- Gerekli görüldüğü konularda ailelerle bireysel görüşmelerin ve grup toplantılarının yapılması.

 

(Not: Görüşmek isteyen velilerimizin iletişim numarasını arayarak veya öğrenci vasıtasıyla randevu alması gerekmektedir.)

 

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.03.2022 - Güncelleme: 25.03.2022 10:31 - Görüntülenme: 942
  Beğen | 3  kişi beğendi